Hormonen hebben een belangrijke invloed op acne. Tijdens de puberteit en ook tijdens de zwangerschap kunnen er belangrijke schommelingen optreden in de hormoonspiegels. Vrouwen die zwanger zijn kunnen daardoor meer last hebben van acne, zelfs meer dan toen ze in de puberteit waren. Gelukkig is dit probleem tijdelijk, na een paar maanden worden de acneklachten vanzelf minder. Let er wel op dat niet alle geneesmiddelen geschikt zijn voor gebruik tijdens de zwangerschap. Sommige middelen zoals vitamine A zuur (ook bekend als tretinoine) kunnen de ongeboren vrucht zelfs schade toedienen.

Vraag het de huidarts

De meest gestelde vragen op een rijtje.
Staat uw vraag er niet tussen? Vraag het ons op Facebook!

U kunt vragen stellen aan de redactie via facebook Like onze facebook pagina en stel uw vraag.

Hoe veilig is laserontharing eigenlijk?

Mijn moedervlek verandert van vorm, kan dit kwaad ?